Roadtrip California – San Francisco a ako sme kúpili ovocie za pár drobných #6

LinkedIn

Išli sme cez púšť a polia s ropou

Po tom, ako sme navštívili San Diego a Santa Barbaru, pokračovali sme ďalej na sever. šli sme cez vnútrozemie, kde bolo asi 40°C, vďakabohu za klimatizáciu. Asi by sme to inak neprežili. Po pár hodinách cesty cez územie, ktoré vyzeralo ako púšť a aj teplota tomu nasvedčovala sme sa zastavili v reštike Denny’s – klasické americké jedlá, odporúčam. Dal som si steak s hranolkami a ešte nejakou ďalšou prílohou. Po výdatnom obede sme pokračovali cez vnútrozemnú diaľnicu a mali sme namierené do mestečka Santa Cruz. Náš cieľ San Francisco.

Ako sme tak pokračovali v ceste ďalej, skalnatá a hornatá krajina sa začala pomaly meniť. Meniť v obrovské polia so zeleninou obrábané Mexičanmi a vinice, kde nebol vidno koniec.

Krajina sa stále menila, po ďalších desiatkach míľ sme prechádzali cez polia s ropou. Ťažiace stroje boli všade vôkol nás.

vinohrady_california
us101_california
Amerikan stajl.

Castroville

Prechádzali sme cez jedno mestečko, ktoré sa volalo Castroville, a to, čím bolo zaujímavé neuhádnete. Bolo to takzvané Artichoke Capital of the World, čiže hlavné mesto artičokov. Artičoky tam boli asi všade, na privítacích tabuliach, na zastávkach a vychytené udalosti a festivaly ktoré mali samozrejme vždy spoločné niečo s artičokmi.

Ako sme kúpili ovocie za pár centov

Keď sme prešli cez Castroville krajina sa menila a bolo tam stále viac bažín (aj vám vždy pri tomto slove napadne Shrek?), a jazier, resp taká prímorská atmosféra. Pri ceste na tabuliach sme zazreli, že o chvíľu má byť niekde trh s ovocím. Ceny sa zdali až neuveriteľné. 10 grepov za $1 a podobne. Keď tu zrazu tabuľa, že TU TO JE. Ihneď zastavujeme auto a ideme pozrieť na trh. Dlhý pás ovocia a vyzeralo to tam asi ako na Miletičke, len v menšom. Ceny boli fakt prekvapivé. Hneď sme zobrali košík a začali nakupovať. 10 grepfruitov za $1, čo je jeden grep za 10c, libra (asi pol kila) kiwi za dolár, 3 žlté melóny za dolár. Proste ceny, ktoré by ste v supermarketoch v USA a ani u nás nenašli. A najlepšie, že ovocie bolo zo sadov, okolo ktorých sme prechádzali. Tá chuť fakt super. Takto sme si nakúpili kopu ovocia za pár dolárov.

Zastávka v Santa Cruz

Po ovocnej bombe sme sa zastavili v meste Santa Cruz. Keď sme zaparkovali, pozreli sme si mesto, bol to v podstate dá sa povedať lunapark. 🙂 Samé kolotoče, húsenkové dráhy a zas kolotoče. Ale fakt pekný zábavný park. Ak ich máte radi, určite odporúčam navštíviť. Začalo sa stmievať, tak sme sa dali zas na cestu. Tentoraz sme mali namierené do Fremontu, kde sme aj prespali.

Noc pri San Francsicu a plánovanie

Neskoro večer sme konečne dorazili do Fremontu, ktorý sa nachádza v zálive San Francisco Bay. Prespali sme v dome u mojej rodiny, čo tam býva. Týmto ďakujeme ešte raz aj im. Po neskorej večeri nám ešte poradili pár tipov, čo sa v San Franciscu oplatí vidieť a kam ísť. Išli sme teda spať, aby sme na ďalší deň vládali pobehať mesto.

San Francisco

Budíček, výdatné raňajky (aj ovocie z trhu, mňam) a vyrážame do mesta. Z Fremontu to bolo do San Francisca nejakú hodinku autom. Zaparkovali sme neďaleko pamiatky, čo vyzerala ako z antiky a šli do mesta. Keď vchádzate do San Francisca, tak ak môžete nechoďte cez Golden Gate Bridge, lebo je spoplatnený cestou do mesta. Ale prejsť ho môžete keď vychádzate zo SF, vtedy je zadarmo. Zachovalo sa to z histórie, keďže keď vchádzate do mesta peniaze máte a keď vychádzate tak už ste ich minuli v meste. 🙂

Cestou do mesta sme pofotili pár fotiek. Či už Golden Gate Bridge, Alcatraz alebo čajku.

san_francisco_ulica
Tie stromy na krajoch cesty boli úplne super
san_francisco_alcatraz
Väzenie Alcatraz, z ktorého neunikol skoro nikto, keďže brehy obmývajú studené prúdy a je náročné doplávať vôbec na pevninu.
san_francisco_cajka
Just čajka.
golden_gate_san_francisco
GGB
san_francisco_ulica3
Klasický pohľad do ulice San Francisca.

Presunuli sme sa viac do mesta. Chceli sme ísť na ostrov, kde je Alcatraz, ale ten je ako sme sa dozvedeli deň predtým vybookovaný na týždne dopredu, čiže ak sa tam chcete ísť pozrieť, treba si to dosť v predstihu objednať na internete.

Keď sme teda vedeli, že sa to nedá povedali sme si, že pôjdeme na loď aspoň tak okolo, resp. bližšie. Keď sme tam už chvíľku hľadali lode, žiadne už vtedy nešli. Tak sme si boli dať kávu do blízkeho Starbucksu. Ako som si tam tak pil kávu, pozoroval som ulice San Francisca. Boli tam celkom veľké individuá. Celé SF je také free. Fajčí sa tam marihuana, je to meste gayov (tých tam bolo fakt dosť) a ľudia tam chodia hlavne na bicykloch.

san_francisco_weed
Don’t worry. It’s 4 weed.
san_francisco_divni_ludia
Týchto dvoch identifikovať neviem. Fialové vlasy, sukňa. Nuž.
san_francisco_elektricka
Stará San Francisco električka

Po chvíľke s teplou kávou sme šli zas do rušných ulíc a chceli sme ísť na loď. Zamierili sme si to na Pier 39, kde mali byť Sea Lions. A zrazu sme si všimli nejakú cedulu, že výlet loďou tu a že za 10 minút odchádzajú. Voľba bola jasná. Po chvíľke sme vyrazili na vodu. S malou loďkou a veľmi vtipným kapitánom, z ktorého všetci mali až slzy v očiach. Matúš si na chvíľu aj skúsil riadiť loď.

san_francisco_lod_kapitan
Matúš pri kormidle
san_francisco_sea_lions
Sea lions

Po plavbe loďou sme kúpili ešte nejaké suveníry a vydali sa na cestu späť. Tentoraz sme išli cez Golden Gate Bridge. Zaparkovali sme to na takom výhľadovom parkovisku, pokochali sme sa a spravili pár fotiek. Keď tu zrazu nás prekvapili mývalia rodinka 😀

san_francisco_myval
Hen jak čumí
san_francisco_goldengate
Golden Gate Bridge a San Francisco in da night

Po návrate zo SF sme sa dali dokopy, zbalili, keďže na ďalší deň sme už leteli preč. Bolo to super. Ráno sme šli na letisku, odovzdali auto a šli takým metrom, ktoré chodilo kolem, keďže to letisko bolo fakt veľké.  Roadtrip v Californii som si mega užil a už sa teším keď USA navštívim nabudúce. Možno to bude Roadtrip 66, kto vie. 🙂

Fotky: Ján Macinský

Páčil sa ti článok? Zazdieľaj ho aj priateľom